تعمیر مایکروویو

ممکن است مایکروویو از نظر شما یک وسیله ساده به نظر برسد و تصور کنید هیچگاه مشکلی پیش نمی آید و اطلاعاتی در رابطه با تعمیر مایکروویو نداشته باشید، اما مانند همه وسایل الکترونیک دیگر نیاز به نگهداری درست و بادقت دارد و در برخی مواقع نیازمند تعمیرات جزئی یا تخصصی دارد.

مشکلاتی که مایکروویو شما ممکن است در طول عمر خود با آن مواجه شود کم نیست.مایکروویو دستگاه الکتریکی ساده ولی در عین حال با سیم پیچی پیچیده است و برای تعمیر مایکروویو خود همچون تعمیر انواع هود و تعمیر اجاق گاز نیازمند کمک گرفتن از یک تعمیر کار متخصص در این زمینه میباشید.

توصیه میشود برای تعمیر مایکروفر به خودی خود دست به کار نشوید، زیرا ممکن مشکل مایکروفر را به جایی برسانید که دیگر قابل تعمیر نباشد.

مشکلات مختلف و راه حل های آنها برای تعمیر مایکروویو

در بسیاری از خانه ها، از مایکروویو به عنوان یکی از پر مصرف ترین وسایل آشپزخانه نام برده میشود. با مایکروویو میتوان غذا را داغ کرد ، برای پخت کیک و یا شیرینی ها استفاده کرد، میتوانید چای درست کنید یا نان رای برای صبحانه به راحتی گرم کنید. مایکروویو باعث میشود شما بتوانید در کمترین زمان ممکن غذا یا موادی که دارید را گرم کنید، در نتیجه باعث صرفه جویی در زمان نیز میشود. به همین علت است که در اغلب خانه ها ، مایکروویو به عنوان یکی از اصلی ترین وسایل نام برده میشود.

از همین رو میتوان به این قضیه پی برد که نبود مایکروویو در آشپزخانه میتواند مشکلاتی را برای اعضای خانه به وجود آورد. مایکرووو از جمله وسایلی است که در صورت استفاده نادرست از آن به راحتی خراب میشود و مشکلاتی جدی را برای شما به وجود می‌آورد.

تولید صدای ناهنجار و یا بسته نشدن درب مایکروویو از شایع ترین مشکلات این دستگاه است که در ادامه کامل درباره آن ها توضیح داده ایم.

  1. چرا مایکروویو روشن نمیشود

    وقتی که مایکروفر روشن نمیشود ، ایراد میتواند از یک مشکل ساده و یا چندین مشکل مختلف باشد. با برسی دو شاخه دیواری شروع کنید تا مطمئن شوید که مایکروویو به برق متصل است. در صورت وصل بودن دوشاخه برق و اطمینان از وارد شدن برق به مایکروفر، سوئیچ درب دستگاه را چک کنید؛ زمانی که درب دستگاه مایکروویو باز است، دستگاه روشن نمیشود. در صورت بسته بودن درب مایکروفر، امکان دارد دستگاه اطلاعات نادرستی درباره بسته بودن درب دستگاه بدهد. اغلیت دستگاه ها از فیوز حرارتی و فیوز سرامیکی استفاده میکنند . این 2 فیوز را چک کنید و در صورت رفع نشدن مشکل، با یکی از سرویس کاران و تعمیر کاران لواز خانگی تماس بگیرید.

  2. مایکروفر روشن میشود اما گرم نمیشود

    مایکروویوی که کار میکند اما گرم نمیکند در واقع یک وسیله بی فاده و جا اشغال کن است، اما خوشبختانه این مشکل قابل تعمیر است. وقتی مایکروویو شروع به قدیمی شدن میکند، به احتمال زیاد اولین چیزی که امکان دارد خراب شود، چراغ یا هیتر دستگاه است. این مشکل در برخی از اجاق گاز های قدیمی نیز به چشم میخورد. اگر مایکروفر شما حرارت کمی ایجاد میکند یا گرمایی تولید نمیکند، اولین جایی که باید چک کنید فیوز ها و چراغ دستگاه است؛ همچنین این مشکل میتواند مربوط به دیود و ولتاژ ورودی باشد. نقض در هر یک از این قطعات باعث میشود مایکروفر شما نتواند گرما تولید کند، حتی اگر برق دریافت کند.این قطعات قابل تعویض هستند، اما دسترسی به آنها دشوار است. برای حل این مشکل توصیه میشود از یک سرویس کار حرفه ای کمک گرفته شود.

  3. چرا صفحه مایکروویو نمی‌چرخد

    بیشتر مایکروویو ها دارای سینی چرخان هستند که در حین استفاده به طور مداوم می‌چرخد؛صفحه چرخان مایکروویو برای پخت یکنواخت غذا ضروری است. از مشکلات در چرخیدن سینی میتوان به ترک خوردن یا شکستن کمک کننده غلتک اشاره کرد. سینی مایکروویو معمولا بالای یک کمک کننده غلتکی قرار میگیرد که به سینی کمک میکنذد هنگام چرخش در جای خود ثابت بماند. با گذشت زمان، هرچه قدر هم در استفاده از مایکروفر سلیقه به خرج داده باشید، کمک کننده غلتکی آسیب میبیند و حرکت سینی را بعد از مدتی زیگ زاگ، تیکه تیکه و یا بدون چرخش میکند. کمک کننده غلتک را میتوان خیلی راحت تعویض کرد تا حالت چرخش سینی را به حالت اول برگرداند.

  4. پد دکمه مایکروویو کار نمیکند

    کنترل پد لمسی مایکروویو به شما این امکان را میدهد تا با فشار دادن دکمه ها برنامه زمانی، مقدار درجه حرارت، روشن و یا خاموش شدن اتوماتیک دستگاه را تنظیم کنید. اگر پد لمسی شما خراب شده است، عملا شما نمیتوانید از دستگاه خود هیچ استفاده ای از بکنید. خراب شدن پد لمسی شامل خراب شدن سوئیچر یا برد کنترل دستگاه است. سوئیچر به برد دستگاه دستور میدهد تا عملکرد هایی که توسط ما تایین میشود را عملی کند و یک سوئیچری که خراب است هیچ کدام از دستورات مارا به دستگاه انتقال نمیدهد. و به طور مشابه در مقابل آن، اگر برد دستگاه خراب باشد، نمیتواند دستوراتی که از سوئیچر به سمت برد میرود را سازمان دهی کند و نتیجه ای برعکس دارد.

  5. مایکروفر صدای بیش از حد تولید میکند

    طبیعی است که مایکروفر شما در حین کار صدا ایجاد کند، اما صدای بیش از حد میتواند نشانه ای از مشکلات بزرگتر باشد. صدای بلند مایکروفر میتواند نتیجه مشکلات متعددی از جمله خرابی موتور محرک، کمک کننده غلتکی و یا فن خنک کننده باشد. همچنین لازم به ذکر است که اکثر مایکروفر ها فقط حدود 10 سال دوام میاوردند . بعد از گذت چند سال کارکرد مفید مقداری بالا رفتن صدای آنها طبیعی است.

    تعمیر انواع مایکروویو_2

  6. درب مایکروویو بسته نمیشود

    شاید یکی از راحت ترین موارد در تعمیر مایکروفر همین مورد باشد. در وسایل قدیمی معمولا درب ها بعد از مدتی استفاده آویزان میشود و یا به درستی بسته نمیشود. این اتفاق به این دلیل میافتد که لولا ها یا فنر ها از حال سفت و اولیه خود خارج شده اند. هود های خانگی نیز از این مشکل برخوردار هستند. هنگامی که درب به درستی بسته نمیشود میتواند باعث جلوگیری از روشن شدن مایکروویو شود و یا در بهترین حالت، مایکروویو روشن میشود، اما به دلیل بسته نشدن کامل در، انرژی گرمایی داخل مایکروفر از خارج شده و غذارا گرم نمیکند.در همچین مواقعی میتوانید چفت درب و لولا ها را همراه با فنر های پیچشی چک کنید و در صورت خرابی آنهارا عوض کنید تا مشکل حل شود. در غیر این صورت میتوانید با تماس با یک سرویس کار لوازم خانگی درخواست کمک کنید.

  7. درب مایکروویو باز نمیشود

    این اتفاق به ویژه در مایکروفر هایی که دارای پد سوئیچ درب لمسی هستند رایج است. همانطور که در بالاتر گفته شد، خرابی سوئیچر یا برد پد کلید میتواند در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد کند. فرض کنید مایکروویو شما لمسی است و سوئیچر یا برد آن خراب شده است. حال چگونه میتوان درب آنرا باز کرد؟ شما تنها وقتی میتوانید درب مایکروویو خود را باز کنید که سوئیچر یا برد دستگاه را تعمیر کرده باشید.
    اما این اتفاق در مایکروویو هایی که دارای آزاد کننده های فشاری هستند نیز اتفاق میافتد. گاهی اوقات درب مایکروویو ممکن استبسته شود و با فشار دادن دکمه اهرمی آن اتفاقی نیافتد. در همچین مواقعی اگر خوش شانس باشید فقط بیل جا به جا کننده درب شکسته یا خراب شده است. در غیر این صورت باید تمامی اجزای درب با لولاهای آن عوض و یا تعمیر شود تا این مشکل رفع شود.

  8. نور مایکروفر خاموش است

    نور و چراغ داخل مایکروفر نقش بسیار مهمی دارد.چراغ ماکروویو به شما نشان میدهد که مایکروویو روشن یا خاموش است. همچنین داخل محیط مایکروفر تاریک است و روشن بودن چراغ باعث میشود تا شما متوجه بشید غذای شما در چه مرحله ای از گرم شدن و یا آماده شدن است. سادگی در تعویض لامپ سوخته در دستگاه شما بستگی به مدل دستگاه شما دارد . در برخی از دستگاه ها شما فقط با چرخاندن لامپ و دراوردن و جا زدن یک لامپ دیگر میتوانید لامپ مایکروفر را در تعویض کنید و در بیشتر مدل های فر های خونگی و یا همچنین فرگاز های خونگی به همین شکل میباشد. ولی در برخی دیگر از مدل ها باید دستگاه به طور کامل باز شود که توصیه ما به شما این است از یک برق کار یا سرویس کار حرفه ای استفاده کنید.

 

سخن نهایی در رابطه با تعمیر مایکروویو

شرکت دیار سرویس یکی از بهترین و مجرب ترین شرکت ها در زمینه تعمیر هود اشپزخانه ، تعمیر گاز رومیزی و تعمیر انواع فر آشپزخانه میباشد و از کادر فنی مجرب و متخصص در تیم خود استفاده می کند. این شرکت با بیش از 10 سال سابقه کاری در تعمیر لوازم خانگی توانسته جایگاه بسیار بالایی در میان دیگر رقبای خود به دست بیاورد که این کار مستلزم به کار گرفتن افرادی حرفه ای  برای سرویس دهی به مشتریان است.
شرکت دیار سرویس قطعه دستگاه را جهت تعمیر مایکروفر شما به مدت 12 الی 18 ماه گارانتی مینماید و با ارائه فاکتور شرکت این اطمینان را به مشتریان عزیز میدهد که در طول مدت گارانتی اگر دوباره مشکلی در دستگاه پیش بیاید و مشکل از طرف خدمات شرکت باشد شرکت موظف میباشد طبق تعهدی که به مشتری داده است تمامی هزینه ها را تقبل نموده و دوباره مشکل را بر طرف نماید.