تعمیر اجاق گاز مبله یا فردار

تعمیر اجاق گاز مبله یا فردار

تعمیر اجاق گاز مبلی یا فردار به یکی از دغدغه های خانم ها خانه دار تبدیل شده است چرا که در صورت اشتباه در تعمیر ممکن است مشکلات بیشتری برای اجاق گاز پیش بیاد یا حتی احتمال دارد که اجاق گاز امکان درست شدن نداشته باشد. این امر حاصل انتخاب اشتباه تعمیر کار مناسب است. بیاید باهم بیشتر در مورد تعمیر اجاق گاز مبله یا فردار و نحوه عملکرد آن ها آشنا بشیم.

اجاق گاز

نقش اجاق گاز در زندگی

خب اگر بخوایم سه تا از وسیله مهم آشپزخونه را نام ببریم قطعا اجاق گاز یکی از آن ها خواهد بود. آشپرخانه  قلب تپنده ی خانه است و اجاق گاز یکی از وسیله های مهم در آن است. در صورت بروز خرابی برای آن ممکن است زندگی روزمره افراد با مشکلات زیادی روبه رو شود. ما تقریبا هرسه وعده غذایی خودمان را با اجاق گاز درست می کنیم و اگر این وسیله خراب شود قطعا ما را با چالش سختی روبه رو می کند.

انواع اجاق گاز

اجاق گاز را میشود به سه نوع مبلی، فردار و رومیزی تقسیم بندی نمود. اجاق گاز مبلی همان اجاق گاز ساده میباشد ولی اجاق گاز فردار درکنار قابلیت اجاق گازی خود کارایی ماکروفر را هم دارد که هم باعث افزایش کارایش و هم سخت شدن تعمیر آن میشود. بنابراین نباید در تعمیر کردن آن سستی کنید و تعمیر آن را به فرد و یا تعمیرکار ناشی و نابلد بدهید که باعث سوخت شدن هزینه ای که پرداخت کرده اید و هم آسیب دیدن وسیله تان شود.

اجاق گاز

برخی از مشکلات رایج در اجاق گاز مبله یا فردار

برخی مشکلات که در اجاق گاز مبله یا فردار رایج هستند و اکثرا اجاق گازها درگیر آن ها می باشند عبارتند از:

  1. عدم یکسان بودن شعله گاز یا حرارت فر: این مشکل به علت تجمع چربی و یا آب در مشعل گاز، مشکلات فنی در سرشعله، تجمع مواد شوینده گاز و… رخ میدهد.
  2. دود کردن شعله های گاز : یکی از دلایل می تواند این باشد که  روی شعله‌های اجاق گاز، روغن ریخته باشد. از نشانه های دیگر ممکن است  تغییر رنگ شعله‌ها از آبی به زرد و بیشتر بودن نسبت گاز به هوای موجود در اجاق باشد.
  3. کارنکردن فندک گاز: یکی از علل های کار نکردن فندک گاز، فعال بودن قفل کودک اجاق گاز است. اما ممکن است مشکل از مرطوب بودن شعله گاز، مسدود بودن منافذ شعله‌های اجاق گاز مبله و نوسانات برق نیز باشد.
  4. عدم روشن شدن گاز یا فر : عملکرد نادرست ترموستات، خراب شدن فندک، گرفتگی ورودی مشعل و فندک، نوسان شدید فشار گاز، در برخی موارد تنظیم نبودن تایمر دستگاه و مسدود شدن پیلوت می توانند موجب روشن نشدن گاز یا فر باشد.
  5. رنگی بودن شعله های گاز(شعله گاز فقط باید آبی بسوزد) :اگر شعله به رنگ نارنجی بود، دوده انباشته شده است که به همین علت شعله به رنگ نارنجی دیده می شود. شعله قرمز نشان دهنده این است که  مقادیر بیشتری از گاز کربن مونو اکسید در حال تولید می باشد. شعله سبز رنگ را نمی توان به راحتی تشخیص داد و نیاز است تا از یک تکنسین کمک بگیرید.
  6. خراب شدن در فر : پوسیده شدن لاستیک دور درب –  خراب بودن لوله های تاشوی درب فر – گیر کردن یک جسم خارجی – خراب بودن قفل درب فر اجاق گاز از مسائلی هستند که منجر به بسته نشدن درب فر اجاق گاز میشوند.
  7. خاموش شدن شعله های گاز: خاموش شدن شعله های گاز می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد از جمله : ترموکوپل جریان گاز را قطع کرده، الکترود‌های جرقه زن جابه‌جا شده اند، سرپوش شعله به درستی در سرجای خود قرار نگرفته و مشعل‌ها تمیز نیستند.

تعمیر اجاق گاز

تعمیر اجاق گاز مبلی و فردا یک کار بسیار تخصصی می باشد و فرد تعمیر کننده باید بسیار ماهر زبده باشد که بتواند به خوبی از پس تعمیر اجاق گاز بربیاد. چون اجاق گاز ها به دلیل کارایی که دارند بسیار پیچیده هستد و تعمیر آن کار هرکسی نمی باشد. همپنین بسیاری از برند های معتبر و خارجی تولید فرگاز بخاطر قابلیت ها و تکنولوژِی های جدید که روی اجاق گاز سوار می کنند باعث پیچیده تر و.سخت تر شدن سیستم اجاق گازها می شود. به همین دلیل تعمیر اجاق گاز سخت تر و تخصصی تر می باشد. پس در صورت بروز مشکل و خرابی برای اجاق گاز منزلتان در انتخاب تعمیر کارتان دقت کنید تا بعدا پشیمان نشوید. ما به شما دیار سرویس را پیشنهاد میکنیم که هم از تعمیران کاران متخصص و ماهر بهره می برد و رضایت مشتری همیشه مهم ترین دغدغه کاری آن ها می باشد.

دیار سرویس

شرکت دیار سرویس که تخصص اصلی آن تعمیر انواع لوازم خانگی،ماکروفر،گاز،هود می باشد همیشه در جلب رضایت مشتریان کوشا بوده و توانسته است اعتماد مشتریان را به خود جلب کند. دیار سرویس از کادر بسار توانمند بهره می برد که پتانسیل تعمیرکردن هرگونه مشکل و خرابی برای اجاق گاز را درکمترین زمان و هزینه ممکن دارا می باشد.دیار سرویس در بقیه زمینه ها مثل تعمیر انواع هود آشپزخونه ، تعمیر انواع گاز رومیزی و تعمیر انواع مایکروفر کادر مجربی دارد که در صورت مشکل باخیال آسوده میتوانید وسیله خودتون را به آن ها بسپارید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با دیار سرویس میتوانید به وب سایت دیار سرویس مراجعه کنید و در صورت هرگونه سوال از طریق صفحه ی تماس با ما سوال های خود را مطرح کنید تا متخصصان دیار سرویس به سوال شما پاسخ دهند.

جمع بندی

اجاق گازمبله یا فردار یکی از مهمترین وسیله های منزل ما است که در صورت بروز مشکل برای آن زندگی ماهم دچار اختلال میشود به همین خاطر که تعمیر اجاق گاز مبله یا فردار یک کار بسیار مهم و تخصصی است و تعمیر آن نیاز به تخصص کافی می باشد پس در صورت این اتفاق تمام تلاش کنید که یک تعمیر کار مناسب و متخصص پیدا کنید که بتواند از پس کار تعمیر اجاق گاز بر بیاد. ما به شما دیار سرویس را پیشنهاد می دهیم ک با سابقه ای خوب و نامی معتبر یک مرجع خوب برای تعمیر انواع لوازم خونگی می باشد. دیار سرویس چند مرکز هم در تهران،شمال تهران و کرج دارد که دسترسی شما را آسان تر میکند. و شما نسبت به حمل و نقل وسیله خودتون مشکل خاصی نداشته باشید چون آرامش مشتری برای دیار سرویس بسیار مهم میباشد.

منبع : https://www.fixwerks.com/heatwerks/stove-repair/