بهترین برند هود موجود در ایران

بهترین برند هود موجود در ایران

هود، یکی از وسایل پر مصرف در همه ی آشپزخانه های ایرانی و خارجی است و با توجه به اهمیت کارایی هود در آشپزخانه همیشه این مورد که بهترین برند هود موجود در ایران کدام است ، ذهن خریداران را درگیر میکند. هود هایی که امروزه تولید میشوند، خارج از بحث قدرت و کیفیت در کار، زیبایی بسیاری به آشپزخانه هدیه میدهند. اما یکی از بزرگترین مشکلات خرید هود متناسب متناسب با شرایط و محیط آشپزخانه و همچنین ، در مواقع بروز مشکل، یافتن تعمیرکار متخصص و تعمیر هود آشپزخانه است. امروزه هود های آشپزخانه در مدل و اندازه های مختلف تولید و به بازار عرضه میشوند. ما در این مقاله سعی کرده ایم اطلاعات جامعی در رابطه با بهترین برند هود موجود در ایران برای شما عزیزان جمع آوری کرده و به شما عزیزان در خرید محصول مورد نظر خود کمک کرده باشیم.

هود ایرانی بهتر است یا هود خارجی

در چند دهه ی اخیر ، تولید محصولات خانگی در ایران به صورت چشمگیری افزایش یافته است. هود آشپزخانه یکی از محصولاتی میباشد که با توجه به اهمیت این محصول ، افزایش و پیشرفت چشم گیری را تجربه کرده است. پیشرفت در تولید هود در سالیان گذشته، به میزان بالایی افزایش یافته و همین امر موجب صادرات این محصول توسط کارخانجات تولید کننه به سایر کشور ها شده است. جهشی که محصولات دیگری مانند مایکروفر و اجاق گاز نیز در تولید و صادر به کشور های خارج داشته اند. کشور ما در تولید هود های آشپرخانه به قدری پیشرفت داشته است که برخی از سازمان های استاندارد جهانی آنهارا با محصولات ساخت کشور های اروپایی مقایسه میکنند و حتی در برخی موارد محصولات تولید کشور ما توانسته اند رتبه بالاتری نسبت به محصولات خارجی کسب کنند. تولید کننده های ایرانی با هدف پیشی گرفتن از برند های معروف و رسیدن به صدر جدول تولید کنندگان و هماهنگی و مدرن تر شدن با دنیای امروزی، با استفاده از مهندسین با تجربه و حرفه ای، روز به روز به هدف خود نزدیک تر میشوند. تولید کنندگان هود های آشپزخانه توانسته اند با کسب گواهینامه از سازمان های بین المللی، به استاندارد های جهانی برای تولید محصولات دست پیدا کنند و از همین رو توانسته اند در بازار جهانی رقیبی جدی به چشم بیایند.

نکات مهم در زمان خرید هود

برند های اخوان، بیمکث، کن ، لوفرا و استیل البرز را میتوان از بهترین برند های هود آشپزخانه در ایران دانست. اما برای انخاب برند و محصول بهتر و با کارایی بالاتر باید برخی از ویژگی هارا در نظر گرفت، همچنین همه ی مدل های هود برای همه آشپزخانه ها مناسب نیستند و هود خریداری شده باید با شرایط محیطی آشپزخانه همخوانی داشته باشد. انتخاب یک هود به اشتباه میتواند در استفاده آن برای شما مشکل ساز باشد و از طرفی دیگر میتواند به جای زیبایی بخشیدن، آشپزخانه شمارا بی روح و کسل کننده کند. پس میتوان نتیجه گرفت که انتخاب یک هود مناسب برای آشپزخانه شما بسیار مهم میباشد. برخی از ویژگی ها و نکاتی که باید در انتخاب و خرید یک هود در نظر داشته باشید را در پایین برای شما آماده کرده ایم.

  • اندازه هود:
    به سایز و اندازه هود توجه کنید. هر هودی که بزرک تر باشد به این معنا نیست که مکش بیشتر و یا کارایی بیشتری دارد. هر هودی که انتخاب میکنید باید حداقال اندازه عرض گاز شما باشد. هود های بزرگ تز از حد گاز باعث از بین رفتن زیبایی ظاهری شما و از طرفی دیگر گرفتن جای بیش از حد در هنگام استفاده از محیط آشپزخانه میباشد. از طرفی دیگر، هود های کوچک قدرت مکش کافی را نداشته و باعث از بین رفتن انرژی و کارایی تقربا بلا استفاده آن شود. در انتخاب سایز هود باید دقت کافی به خرج داد و معیار هایی مانند قدرت مکش و زیبایی رو بعد از اندازه هود در نظر گرفت تا هود مناسب با آشپرخانه شما انتخاب شود.
  • قدرت مکش:
    اغلب تولید کننده ها قدرت هود را بر حسب متر مکعب بر دقیقه حساب میکنند. ولی بالا بودن مقدار این معیار به این معنا نیست که آن هود مقدار دود و بخار بیشتری را جذب میکند. در برخی مواقع این مقدار نشان دهنده مقدار خروجی بخار یا دود میباشد. از طرفی دیگر برخی از هود ها در ابتدای شروع به کار، قدرت مکش عالی را به نمایش میگذارند اما پس از گذشت چند ماه، شاهد افت قدرت مکش خواهیم بود. در این مدل از هود از موادی با درجه کیفیت پایین استفاده شده، به همین سبب توصیه میشود برای خرید هود با کیفیت ماندگار، از برند های شناخته شده خریداری کنید.
  • نصب مناسب :
    اغلب برند ها با مشاوره ای که میدهند بهترین انتخاب را برای شما ارائه میدهند. ولی در برخی مواقع با خرید اشتباه هود، برای نصب و راه اندازه آن به مشکل های اساسی مانند ارتفاع نصب آن، نبود خروجی مناسب و ….. برمیخورند. در همچین مواقعی استفاده از محیط آشپزخانه به دلنشینی قبل نیست و در هنگام استفاده از اجاق گاز به مشکل برمیخوریم. بهترین کاری که ما به شما پیشنهاد میکنیم، خرید از یک شرکت دارای خدمات پس از فروش میباشد. تمامی مراحل نصب و راه اندازی و تست هود به عهده شرکت بوده و هیچ هزینه ای برای شما ندارد.
  • صدای هود :
    آشپزی از جمله کارهایی است که نیاز به کمی تمرکز و دقت بالا دارد. اگر وسیله ای مدام صدا داشته باشد ممکن است تمرکز شمارا به هم بزند و حتی باعث به هم زدن آرامش شود. در روی بدنه و یا جعمه تمامی هود ها کلمه sone با یک عدد مقابل آن به چشم میخورد. کلمه sone مقداری برای نشان دادن میزان صدای هود مشخص شده است. این مقدار نسبت به مدل هودی که خریداری میکنید از بین 1 تا 7 متغیر است. sone 1 نشان دهنده کمترین مقدار میزان صدا و sone 7 نشان دهنده بیشترین نقدار صدا میباشد که امروزه کمتر هودی با درجه بندی sone 5 به بالا تولید و ساخته میشود. ئلی همچنان برخی از برند های قدیمی در بازار یافت میشود که با استاندارد sone 7 به فروش میرسند.

    بهترین برند هود موجود در ایران_2

دسته بندی های مختلف هود آشپزخانه

قبل از اینکه بتوانیم بهترین برند هود ایرانی را تشخیص بدهیم نیاز داریم تا انواع هود آشنا باشیم و سپس برای انتخاب و خرید یک هود اقدام کنیم تا بتوانیم تجربه بهترین انتخاب و خرید را داشته باشیم.

  1. هود زیر کابینتی :
    این مدل از هود در زیر یک کابینت مخصوص نصب و راه اندازی میشود. این هود از نظر زیبایی بسیار ساده و شکیل است. دود و بخاری که توسط آن جذب میشود از کابینت بالای آن رد شده و در نهایت خروج میاید. از این مدل هود در قدیم بسیار زیاد استفاده میشده است و معملا برای آشپژخانه هایی استفاده میشود که کمی کوچک هستند و یا در بالای اجاق گاز از کابینت استفاده شده است.
  2. هود مخفی :
    نام دیگر هود مخفی، هود توکار است. همان طور که نام این هود پیداست، این هود کاملا مخفی است و به اصطلاح آنرا توی کار نصب کردند و از دید دیگران پنهان است. از ویژگی های این هود میتوان به گرفتن فضای کم آشپزخانه اشاره کرد و همین امر باعث شده است که امروزه مهندسان در ساخت ساز خانه های امروزه از این هود استفاده بیشتری داشته باشند.
  3. هود شومینه ای :
    این هود تقریبا مانند هود کابینتی است. تفاوت آن این است که دودکش نیازی ندارد تا از وسط کابینت عبور کند بلکه این هود، دودکشی جداگانه به شکل شومینه دارد. شکل ظاهری این هود کاملا میتواند با آشپزخانه ارتباط مستقیم برقرار کند؛ زیرا رنگ و نمایه آن همیشه قابل تغییر است. این هود از دسته هود های امروزی تر و مدرن تر به حساب میاید و در خانه هایی که طرح کلاسیک دارند بیشتر استفاده میشود. برای نصب این هود نیاز به فضای زیادی نیاز دارید، پس میتوان نتیجه گرفت اگر خانه شما از آشپرخانه کوچکی بهره مند است، از این مدل هود استفاده نکنید.
  4. هود مورب :
    یکی از لوکس ترین هودهای تولید شده تا امروز هود مورب است. در این هود به دلیل استفاده از طرح ساخت با زاویه 45 درجه و به کارگیری شیشه و آلومینیوم، توانسته جایگاه خوبی در بین انواع مدل دیگر هود داشته باشد. چیزی که این هود را منحصر به فرد کرده است، زیبایی در سیاخت ساده آن است. این مدل از هود ها هیچ طراحی پیچیده و سختی ندارند ولی در عین حال زیبایی بصری بسیار زیادی را به آشپرخانه شما میبخشد.
  5. هود جزیره ای :
    به جرعت میتوان گفت هود های جزیره ای، لوکس ترین و شیک ترین مدل در بین هود ها میباشد. ولی نمیتوان آنرا بهترین مدل هود تولید شده نام برد؛ زیرا این مدل از هود ها بیشتر جنبه دکوری و تزئینی داشته و قدرت آنچنانی ندارند. این هود ها طراحی مدرن تر و امروزی تری را به خود گرفته اند و از همین رو توانسته اند توجه زیادی را به خود جلب کنند.

هود های اخوان

هود های زیرکابینتی، هودهای شومینه ای و هودهای مورب مدل های مختلف هود تولید شده توسط شرکت اخوان میباشد. شرکت اخوان یکی از بهترین و بزرگ ترین تولید کننده های لوازم خانگی میباشد و از همین رو در تولید هود های آشپزخانه هم توانسته به خوبی ظاهر شود. شرکت اخوان، یکی از تولید کنندگان قدیمی در کشور ایران است که توانسته با کسب گواهینامه هایی که از سمت سازمان استاندارد های جهانی در کارنامه خود، به یکی از مورد اطمینان ترین شرکت های تولید لوازم خانگی تبدیل شود و طرفداران زیادی را همین رو به خود اختصاص دهد. مدل های مختلف هود اخوان ظاهری دل نشین و تکرار نشدنی را در خود جای داده اند که همین امر باعث سهولت در استفاده طولانی مدت میشود. هود های اخوان از قدرت و کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند، در هر هود ساخته شده 3 و یا 4 عدد موتو و فن به کار گرفته شده است تا صدای مکش این محصول کاهش یافته و در زمان استفاده ، علاوه بر کارکرد بهتر ، صدای ناهنجار از خود تولید نکند. در نهایت باید گفت به دلیل ساخت این محصول در داخل کشور ، تعمیر هود اخوان به مراتب راحت تر بوده و اغلب لوازم یدکی آن به سادگی یافت میشود.

هود های کن

محصولات لوازم خانگی شرکت کن را میتوان یکی از بهترین و با کیفیت ترین محصولات خانه و آشپزخانه دانست. این شرکت که اولین شرکت تولید کننده هود در ایران بوده است، توانسته با کسب گواهینامه معتبر استاندارد ایزو 9001 به یکی از تولید کنندگان بزرگ و معروف تبدیل شود.
در قدیم از واژه هواکش آشپزخانه برای وسیله ای به با کارایی تهویه هوای آشپزخانه استفاده میشده است؛ برند کن در سال 1362 محصولی با نام هود را وارد بازار کرد و این محصول آنقدر با کیفت بالا و در سطح استاندارد های جهانی ساخته شده بود که از آن سال به دستگاه های تهویه هوای آشپرخانه هود گفته میشود. این شرکت فعالیت جدی و رسمی خود را از سال 1362 شروع کرده و از همان ابتدا جزء بهترین برند های محصولات خانگی و هود میباشد. شرکت کن یکی از پر افتخار ترین شرکت های تولید هود میباشد و همواره در راستای تعمیر انواع هودهای کن ، قدم های بزرگی برداشته است. گواهینامه هایی که تا به امروز هود کن موفق به کسب آنها شده است در زیر آمده است.

1. استاندارد بین المللی FCC-kitchen appliances در تجهیزات آشپزخانه و صنایع وابسته از سوی اتحادیه اروپا .
2.
لوح سپاس اجلاس مشترک توسعه کیفیت ساختمان .
3.
نشان ویژه ی مدیریت برتر در تولید تجهیزات آشپزخانه .
4.
اعطای نشان زرین تضمین کیفیت و مرغوبیت محصول در صنایع وابسته به ساختمان .
5.
برنده جایزه ی بزرگ ترین مسابقه طراحی صنعتی دنیا از کشور ایتالیا .
6.
محبوب ترین برند به انتخاب مصرف کنندگان . چهره ماندگار کیفیت ایران

هود های بیمکث

شرکت بیمکث یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین تولید کنندگان لوازم خانگی در ایران میباشد. این شرکت با 40 سال سابقه کاری توانسته امروزه یکی از بزرگ ترین صادر کننده های هود و لوازم خانگی دیگر به کشور های خارجی باشد و در این زمینه به طور شگفت انگیزی موفق بوده است. هود های بیمکث دارای ویژگی هایی از جمله سنسور های خودکار برای شروع به کار و یا خاموش شدن میباشد که این هود را از محصولات بقیه رقیب های خود منحصر به فردتر کرده است. کارکرد این سنسور به این صورت است که زمانی که هوای داخل آشپزخانه به دلیل آَپزی و یا هر چیز دیگره مرطوب و با بو دار شود، به صورت خودکار شروع به کار میکند و یا وقتی که آشپزی تمام شده است ولی یادتان رفته است که هود را خاموش کنید، این سیستم یعد از مدت کوتاهی متوجه این مسئله میشود و به صورت خودکار خاموش میشود. این شرکت با استفاده از فیلتر های ذغالی که باعث جذب چربی ها به خود میشود توانسته مکش قدرتمند تری را نسبت به رقبای خود به وجود بیاورد. گرچه این هود ها در جذب دانه های درشت خاکستر خوب عمل نمیکنند اما به هر حال باعث پاک تر شدن هوای آشپزخانه میشوند. همچنین برای تعمیرات هودهای شرکت بیمکث شما حتما باید از شخص متخصص استفاده نمایید تا به سنسور های حساس محصولات این شرکت آسیبی وارد نشود.

هود های لوفرا

برند لوفرا یکی از بهترین و با کیفیت ترین شرکت ها در زمینه تولید هود و لوازم خانگی میباشد. این شرکت توانسته با استفاده از محصولات با دوام و با کیفییتی که تولید میکند، به رده بندی ششمین برند برتر در جهان دست پیدا کند. در اکثر هود های لوفرا از شیشه و استیل های بسیار مقاوم به کار رفته که در عین سادگی در طراحی، این هود هارا به محصولی مدرن و شکیل تبدیل کرده است. شرکت لوفرا با به کار گرفتن از مهندسان با تجربه سعی بر این داشته تا همواره محصولات خود را به روز نگه دارد و تا به امروز در این زمینه پیشرفت چشمگیری داشته است. هود های شرکت لوفرا در 3 مدل زیر کابینتی، مورب و شومینه ای تولید میشود که معروف ترین و پر فروش ترین محصول بین انواع هود در این شرکت، هود مورب میباشد. برند لوفرا ، شاخت کشور ایتالیا بوده و به همین جهت تنها افرادی قادر به تعمیر هودهای لوفرا خواهند بود که دوره های مخصوص این شرکت را گذراند باشند و یا تجربه بالایی در زمینه تعمیر انواع هود داشته باشند.

خدمات پس از فروش

بهتر است ما محصولی را انتخاب کنیم که بعد از خرید آن در صورت بروز مشکل یا داشتن سوال بتوانیم مشکل را حل کنیم یا جواب سوال خودرا بیابیم. یکی دیگر از خدماتی که بسیار مهم، نصب و یا تعمیر قطعات در محل میباشد. این ویژگی به مشتری این اطمینان خاطر را میدهد تا با خیالی راحت خرید خودرا انجام داده و در صورت بروز مشکل در دستگاه بدون نگراتی بتواند با یک تماس کوچک، تعمیر کاران مربوطه را خبر کند. برای مثال برای تعمیر مایکروفر و یا هر محصول دیگه ای همچون تعمیر گاز رومیزی ،شما میتوانید با یک تماس کوچک و ساده متخصصی که تجربه بالایی دارند را خبر کنید. شرکت دیار سرویس یکی از بهترین و مجرب ترین شرکت های خدماتی در سطح ایران است که با تیم حرفه ای خود توانسته جایگاه بالایی در این زمینه داشته باشد. باعث افتخار شرکت دیار سرویس است که نمایندگی تعمیرات برند های مانند لوفرا، اخوان، بیمکث و کن و…..  را به عهده دارد و تعمیرات محصولات این شرکت را انجام میدهد.

 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *